piatok 12. júla 2024

Nancy

______________________________________
Traditional (When First Unto This Country)


1. Bežal som temnou nocou,
preč, do neznámych hôr.
Za mnou púšť, potom rieka
a v pätách brechot psov.

2. V rozdriapaných šatách,
na nohách skoro nič.
A zo všetkých svojich príkorí, si
pamätám len bič.

3. Zlých sedem dní a nocí
Už ukončiť som chcel.
Zrazu stál som na prahu dverí,
čo som uvidel.

4. A tak som vystrašený
nesmelo zaklopal.
Že otvorí mi vôbec niekto, som
ani nedúfal.

5. Vtom stál predo mnou anjel,
snáď z neba priletel.
Krásna tvár, a že sa volá Nancy,
som sa dozvedel.

6. Skôr, než som mohol Nancy
modré z neba zniesť,
vyšiel pán a v mojej chudej tvári
pocítil som päsť.

7. Možno myslel, že chcem kradnúť
a dcéru mu chcem zviesť.
Ja nešťastný, vycúval som z dverí
a trielil ostošesť.

8. Už dávno nie som tulák,
Všetko mám, čo som chcel.
No krajšiu tvár od mojej milej Nancy
som viac nevidel.